Zpět

Od nového roku v zákaznických centrech jen bezhotovostně

Vodárenská společnost od 1. ledna 2019 v zákaznických centrech a obchodních místech z důvodů zvýšení bezpečnosti omezuje platby v hotovosti za vodné a stočné a nabízí celou řadu dalších možností, jak platby provést.

Ostrava 14. 11. 2018 – Od nového roku nebude možné v zákaznických centrech a obchodních místech SmVaK Ostrava realizovat platby za vodné a stočné v hotovosti. Hotovostní platby bude společnost přijímat pouze v pokladně ve svém sídle v Ostravě – Mariánských Horách. Nabízí ale celou řadu možností, jak je možné platbu provést.

„Reflektujeme současnou dobu, kdy lidé při platbách stále častěji používají platební karty nebo elektronické bankovnictví. To už ostatně platí i pro naše zákaznická centra nebo obchodní místa, kam stále více odběratelů přichází platit vodné a stočné přes platební terminál. Dalším důvodem je bezpečnost, kterou tím, že budeme méně manipulovat s hotovostí, zvyšujeme,“ říká generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička.

„Od nového roku bude možné platit vodné a stočné převodem na účet, tedy využitím elektronického bankovnictví, platební kartou, vkladem hotovosti do banky, inkasem nebo poštovní složenkou,“ vysvětluje ekonomická ředitelka SmVaK Ostrava Halina Studničková.

Poznámka pro editory – Zákaznická centra a obchodní místa SmVaK Ostrava

  • SmVaK Ostrava provozují pět zákaznických center (v Ostravě, Frýdku-Místku, Karviné, Novém Jičíně a Opavě) a deset obchodních míst (v Bílovci, Bohumíně, Českém Těšíně, Havířově, Orlové, Třinci, Vítkově, Jasenné, Bruntále a Velkých Losinách). V souvislosti s nově uzavíranými koncesními smlouvami je adekvátně rozšiřována činnost zákaznických center a obchodních míst.
  • V zákaznických centrech mohou zákazníci uzavírat smlouvy a dodatky ke smlouvám o dodávce vody z vodovodu a odvádění odpadních vod kanalizací, provádět změny v agendě vodného a stočného, řešit záležitosti fakturace, žádat o splátkové kalendáře v případě neschopnosti hradit své finanční závazky z titulu dodávky pitné vody a odvádění odpadních vod, podávat reklamace, žádat o vydání stanoviska o případném střetu  s inženýrskými sítěmi společnosti, žádat o zřízení vodovodní a kanalizační přípojky, objednávat zhotovení nebo opravy přípojky, objednávat speciální služby, jako jsou například vývoz septiků nebo dovoz pitné vody v cisterně.
  • Prioritní činností zákaznických center je smluvní zajištění dodávek vody a odkanalizování odpadních vod odběratelům.
  • Od 1. října 2016 společnost učinila dalšího krok ke zkvalitnění svých služeb pro zákazníky a změnila čísla zákaznické i poruchové linky, které byly dříve zpoplatněné, na bezplatné zelené linky. K 1. lednu 2017 byla zároveň prodloužena provozní doba zákaznické linky o dvě hodiny do 20:00.
  • K 1. listopadu 2017 byla spuštěna na internetových stránkách www.smvak.cz nová online aplikace, jejímž prostřednictvím si mohou zájemci objednávat takřka čtyřicet služeb v sedmi základních oblastech bez nutnosti osobně navštěvovat zákaznická centra nebo provozy společnosti.

 

Kontakt:

Mgr. Marek Síbrt, mluvčí

Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s.

28. října 1235/169, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava.

tel. 725 500 509

e-mail marek.sibrt@smvak.cz
www.smvak.cz